Quote of the Week (#7)

Monday, August 10, 2015


Quote of the Week
Týždenné meme usporiadava Judith.

VTIPNÝ MOMENT
-z knihy Město nebeského ohne od Cassandry Clare-
-vyberala Norah-

„Ja mám nápad," ozval se Simon. „Pamatujete si, jak jsem nedávno mluvil o Dračím doupěti?“
„Dokonale,“ odsekl Jace. „Byly to krušné chvíle.“
Simon ho ignoroval. „Všichni temní lovci stínů mají na sobě červenou zbroj,“ pokračoval. „A nejsou nijak zvlášť bystří ani nepřemýšlejí sami za sebe. Vypadá to, že jejich vůle je aspoň částečné podřízená Sebatiánovi. Nemám pravdu?“
„Máš,“ uznala Isabela a pohledem umlčela Jace.
„Kdybych měl v Dračím doupěti proti sobě takovouhle armádu, můj první krok by byl nějak odlákat skupinu protivníků, dejme tomu pětičlennou, a vzít jim oblečení.“
„To proto, aby se museli vrátit do pevnosti nazí a jejich ostudné ponížení podkopalo morálku ostatních?“ hádal Jace. „Pretože to mi přijde zbytečne složité.“

ROMANTICKÝ MOMENT
-z knihy Mechanická princezná od Cassandry Clare-
-vyberala Norah-

Zhluboka se nadechl a přivřel svoje modré oči plné stínů. „Samozřejme, že tě neopouštím. Nikdy bych se ho nevzdal. Ani tebe. Pomůžu ti. Budu pokračovat. Jenom-“
Odmlčel se a odvrátil se od ní. Světlo, ktoré pouštělo dovnitř vysoké okno mu osvětlovalo tvárě, bradu a křivku jeho čelisti.
„Jenom co?“
„Pamatuješ si, co jsem ti řekl tehdy v salonu? Chci, abys byla šťastná. A chci, aby byl šťastný on. A přesto, až půjdeš tou uličkou, na jejímž konci bude stát on, aby ses k němu připoutala navěky, půjdeš po střepech mého srdce, Tesso. Dal bych za vás oba svůj život. Obětoval bych svůj život pro vaše štěstí. Myslel jsem, že když jsi mi řekla, že mě nemiluješ, moje city pomalu zmizí v nenávratnu, ale pletl jsem se. Naopak každý den sílí. Miluju tě teď ještě zoufaleji, než jsem tě miloval předtím a za hodinu tě budu milovať ještě silněji. Je nespravedlivé říkat ti o tom, když s tím nedokážeš vůbec nic udělat.“
 Zhluboka a roztřesene se nadechl. „Musíš mnou pohrdat.“

SILNÝ MOMENT
-z knihy Mechanická princezná od Cassandry Clare-
-vyberala Norah-„Vždycky jsem tě miloval, Wille, až už jsi udélal cokoliv. A teď potrěbuju, abys pro mě udělal něco, co sám nezvládnu. Abys byl mým zrakem, který mi schází. Abys byl mýma rukama, když nemůžu použít své vlastní. Abys byl mým srdcem, až to moje přestane bít.“

a ešte jeden (hoci by som dokázala vypisovať silné momenty z tejto knihy do nemoty)

Will sevřel Jemovu ruku. „Dobře, tak,“ řekl i přes stažené hrdlo, „když říkáš, že po tomhle životě na mě čeká ještě jeden, tak nám zbýa jenom modlit se, abch to v tomhle nějak kolosálne nezkazil.“
Jem se na néj usmál. Byl to úsměv, který Willovi vždycky, i v těch najčernějších dnech uklidnil mysl. „Myslím, že je tu pro tebe ještě naděje, Wille Herondale.“
„Pokusím se naučit jak ho žít, když už tu nebudeš ty, abys mi to ukázal.“

once upon a time

ich meno je Norah a Coccinelle
ich revírom sú YA knihy
zabudla som, ako to ide ďalej

Categories

Archives