RECENZIA Meg Cabotová: Slepá vášeň

Tuesday, April 17, 2012

Meg Cabotová. Fenomén. Spisovateľka s veľkým S. Medzi jej najväčšie úspechy v teenegerskom svete patrí nepochybne Denník princeznej, Typické americké dievča a séria Mediátor. Meg sa rozhodla svojou veľkoleposťou zasiahnuť aj starších čitateľov a to práve týmto dielom. Či sa jej to podarilo? Podľa môjho skromného názoru môžem s čistým svedomím povedať, že áno.

Talent, s akým sa narodila Meg Cabotová sa len tak nevidí. Na čo siahne, z toho je hit. Jej najväčším darom je neodškriepiteľne jej zmysel pre humor. Denník princeznej a séria Mediátor sú toho dôkazom. Neprejde strana, pri ktorej by ste sa aspoň raz neuškrnuli. Nikdy som žiadnu z jej kníh nečítala v originály, ale musím povedať, že prekladatelia odvádzajú kus poriadnej práce. Meg má zároveň obrovský rozprávačský talent. Musíte prečítať aj zdanlivo nudnú časť, pretože v jej podaní sa to rovná tej najväčšej akcii, akú kniha môže priniesť.

Bez spoilerov
Spracovanie

Toto všetko som vedela, keď som sa pustila do tejto knihy. Skôr som ani neočakávala veľa, predsa len, kniha bez pokračovania? Od Meg? Kniha mi priniesla jedno príjemné popoludnie, pri ktorej som si dobre oddýchla. Nečakajte žiadne prevratné myšlienky či úvahy. Už anotácia hovorí, že sa nejedná o nič, čo by človeku prinieslo nový pohľad na svet. Meg siahla po klasickej romantickej zápletke. Dvaja ľudia, ktorí sa neznášajú spolu havarujú v zasneženej Alijaške. Poriadne klišé však? Ešte k tomu pridajte viacnásobný pokus o vraždu a vyjde z toho celkom pekná treťotriedna romanca patriaca na zaprášené pulty knižníc. Dej nie je nijako svetoborný, autorka sa skôr zameriava na postavy samotné. Akcia je tam prakticky neustále, no stále sú v popredí hlavné postavy. Nijaké siahodlé popisy, ktoré po tretej vete prestávajú dávať zmysel a nútia vás siahnuť po šálke kávy. V knihe sa striedajú pohľady Lou a Jacka, čo ma pri čítaní nesmierne tešilo. Zároveň vidíme udalosti po ich zmiznutí z viacerých pohľadov ich priateľov a rodiny.

Postavy

Lou Calabreseová– slávna spisovateľka/scenáristka, ktorá sa nedopatrením ocitne v helikoptére, ktorá havaruje. S ním. S najväčším idolom Hollywoodu, miliónovým hercom a lámačom ženských sŕdc. Lou zo všetkých ľudí na svete najviac neznáša práve tohto namysleného herca. A dôvod prečo tomu tak je, je rovnako pritiahnutý za vlasy ako to, prečo sú Jack s Lou momentálne bez partnerov. Lou si nemôžete neobľúbiť. Na Lou môžete počas knihy nadávať koľko chcete, ale stále ju budete obdivovať. Lou ako sestra štyroch bratov, z ktorých sú všetci policajti, nemala príliš na výber medzi stavaním domčekov pre bárbiny a súrodeneckými bitkami o ovládač od televízora, preto spoľahlivo odoláva šarmu Jacka Townsenda. No nie na dlho. Po celý čas, čo sa budú snažiť prežiť mrazivú Alijašku, najviac zo všetkého budete dychtiť práve po slovných ťahaniciach Lou a Jacka.

Jack Townsend je typický chlap. A ku všetkému aj herec. Vražedná kombinácia. Jack je ten typ hrdinu, ktorý vám poriadne zamotá hlavu. Jeho uvažovanie je tak primitívne, až vám to po čase príde úplne prirodzené a budete dychtiť po ďalších scénach, kde si budú s Lou vo vlasoch. Jack si uvedomuje ako pôsobí na ostatné ženy, preto mu nejde do hlavy, prečo Lou neplače blahom z toho, že stroskotala na pustej Alijaške práve s ním. Jack sa počas knihy viac krát predvedie a na konci ukáže toho skrytého romantika a muža, ktorého ste v ňom videli celý čas, len on ho v sebe spoľahlivo ukrýval. Pre naše šťastie, Jack nie je ako ostatní herci, o čom sa Lou presvedčí hneď viac krát. A práve to je na celom príbehu to najlepšie.

Zhrnutie

Kniha sa nesie v príjemnom duchu, kedy ani neskáčete od radosti zo stoličky, ani si nebúchate od nervov hlavu o stenu. Hoci sa vám môže nad niektorými pasážami zastavovať rozum, neustále si musíte hovoriť, že sa nič nedeje. Slepá vášeň rozhodne nie je brak. No nesadne každému. Pokiaľ beriete každú kapitol s nadhľadom a ignorujete niektoré nelogické situácie, môžete si knihu užiť. Ak máte radi Meg Cabotovú, ak jej štýl milujete, rozhodne nebudete ľutovať a k čítaniu vás prinúti už len samotný fakt, že to napísala vaša obľúbená autorka.
Hviezdička dolu len za to, že kniha nemá pokračovanie a o Jackovi Townsendovi viac nebudeme počuť.

Hodnotenie: ★★★★★

once upon a time