RECENZIA Nicholas Sparks: Útek do Samoty

Tuesday, April 17, 2012

Nicolas Sparks. Meno to veľmi známe. Nielen medzi knižnými fanúšikmi, ale aj medzi tými, ktorý radšej holdujú filmom. Posledná pieseň, Zápisník jednej lásky, A walk to remember, Drahý John, Noci v Rodanthe, The Notebook...to všetko sú názvy filmov, ktoré by nevznikli, nebyť tohto muža. Hoci sa Nicolas Sparks pohybuje na knižnej scéne už nejaký ten piatok, jeho dielo som prvý krát prečítala až nedávno.

Spracovanie

Musím povedať, že aj napriek tomu, že diela Nicolasa Sparksa sú také slávne, nikdy som po jeho knihách nijako obzvlášť netúžila. Samozrejme A walk to remember ma dokáže vždy rozplakať a pri Dear John zabudnem na všetko pri pohľade na Chaninga Tatuma v podaní toho najkrajšieho vojaka, akého som kedy videla. Ale nikdy by som nepovedala, že za takými úspešnými filmami stojí muž! Keď sa povie romantický román v prvom momente si predstavím ženu, ani nad tým nerozmýšľam. Veď už len, ktorý muž ma romantickú dušu v dnešnom svete? Musím však povedať, že Útek do samoty, ktorý som mala tú česť prečítať ma zaujal. Knihe nič nechýbalo a keď sa odpútam od vedomia, že ho napísal muž, musím s čistým svedomím povedať, že kniha ma nadchla.

Postavy

Denise – slobodná matka, ktorá žije len pre svojho štvorročného syna Kylea, ktorý trpí poruchou rozprávania. Denise to v živote nemala ľahké. A rozhodne jej to neuľahčí nehoda, ktorá sa jej prihodí. No má to jedno plus. Pri nej spozná neohrozeného dobrovoľného záchranára Taylora.

Taylor – samotár, ktorému nevyšli predchádzajúce vzťahy zo ženami, no i napriek tomu, to s nimi vie. Taylor nie je žiadna romantická duša, no nie je to ani bezmozgový svalovec. Taylor má stavebnú firmu a je to presne ten typ chlapa, ktorý by mal bývať vo veľkom dome s dvorom, psom a dvoma deťmi. No Taylor žije sám a každý vzťah, do ktorého sa pustí stroskotá. A potom spozná Denise a jej syna, ktorá mu život otočí hore nohami.

Zhrnutie

Román je pútavý, až tak, že sa od neho nebudete vedieť odtrhnúť. Postupne nám autor odhalí všetky odpovede na otázky, ktoré potrebujeme vedieť. (Hlavne tie o Taylorovi). To ako koná a preto tak koná odrazu dostane nevídaný zmysel. Kniha vás dojme, niekoľko krát a predsa stále ostane v rovine uveriteľnosti.

Musím povedať, že moja prvá skúsenosť s Nicolasom Sparksom ma nesklamala. Na tieto typy románov nemá príliš vysoké nároky, ani ich nemám toľko za sebou, preto jej ani nemám čo vytknúť.

Hodnotenie: ★★★★★

once upon a time

ich meno je Norah a Coccinelle
ich revírom sú YA knihy
zabudla som, ako to ide ďalej

Categories

Archives